SUPERTECH R10 BUKÓSISAK MŰSZAKI JELLEMZŐI:
• Az ECE 22.06, DOT és FIM szabványok szerint homologizált Supertech R10 héjszerkezete rendkívül fejlett technológiát alkalmaz egy többkompozit kombinációval, amely 3K nagy sűrűségű karbon külsővel, egyirányú szénkompozit réteggel, aramidszálas réteggel, és egy üvegszálas réteggel.
• A 3K nagy sűrűségű karbon külső réteg kiváló szilárdságot és hatékonyságot biztosít az energiaeloszlatáshoz a külső héjon. Az egyirányú (UD) karbon kompozit réteg lényegesen nagyobb sugárirányú szilárdságot biztosít a héj körül, megakadályozva az összenyomódást, de lehetővé teszi a szabályozott elhajlást az átvitt ütközési energia csökkentése érdekében. Az aramidszálak, és az üvegszálas rétegek pedig kritikus behatolásvédelmet biztosítanak.
• Ez a réteges kompozit kombináció, amelyet úgy hoztak létre, hogy mindent a pre-preg szálra felvitt fejlett epoxigyantával kötnek össze, tökéletesen szabályozza a gyanta és a szál ideális arányát, hogy maximalizálja a szilárdságot, a mechanikai teljesítményt, és a könnyű súlyt. Az anyagrétegek kombinációja jobb energiagazdálkodást, valamint korlátozott külső héj elhajlást biztosít, így az energiaátvitel nem egy pontra központosul, és az ütés mértékét jobban elnyeli az EPS réteg.
• Az S-R10 egyedülálló héjszerkezete rendkívül hatékony ütésvédelmet eredményez. Az Alpinestars legmodernebb kutatási, és fejlesztési központjában található, teljesen felszerelt házon belüli sisaktesztelő létesítménynek köszönhetően a vállalat kimerítő hatáskutatási programot hajtott végre. Kutatási, és fejlesztési erőfeszítéseink azt mutatták, hogy az S-R10 kimagasló lineáris, és „ferde” ütközési teljesítményt nyújt, amely messze meghaladja a jelenlegi ECE 22.06 sisakszabályozási szabvány határértékeit. Közvetlen lineáris ütközések esetén, ami a sisak és egy tárgy közötti 90 fokos szögben becsapódás, az S-R10 átlagosan 37%-kal haladja meg a szabványt. A forgási gyorsulás és a „ferde” (90 foktól eltérő) ütközési teljesítmény esetében pedig, ahol az ütközési energia a lineáris 90 fokos vagy derékszögű egyenes ütközéstől eltérő szögből származik, az S-R10 65%-kal meghaladja a szabványt.
A BELSŐ VÉDELEM TÖBB KÜLÖNBÖZŐ SŰRŰSÉGŰ EPS-BŐL KÉSZÜLT
• Az S-R10 a külső héjhoz hasonlóan négy belső héjjal rendelkezik, és négy anatómiai méretben kapható. Az S-R10 konstrukcióját úgy optimalizálták, hogy biztosítsa a motoros fejére megfelelő illeszkedést, ami nemcsak javítja a kényelmet és csökkenti az összsúlyt, hanem ami a legfontosabb, javítja a sisak hatékonyságát ütközéskor. A sisak külső héja alatt nyolc darabból álló többsűrűségű EPS bélés található, hat specifikus sűrűséggel, amelyek stratégiailag különböző zónákban vannak elhelyezve, hogy biztosítsák a külső héjon eloszló ütközőerők kiváló energiaelnyelését, valamint szoros és kényelmes illeszkedést. Az EPS bélés, csakúgy, mint a külső héj, minden sisakmérethez saját egyedi dimenzióval rendelkezik, tovább szabva a sisak teljesítményét és illeszkedését, ha védelemről és kényelemről van szó.
LINEÁRIS ÉS „FERDE” ERŐKEZELÉS
• Az EPS belső felülete sima, optimalizált, alacsony súrlódású területet hoz létre a 90foktól eltérő ütéskezelés érdekében. Ha más típusú sisaktesztről van szó, a legjobb sisakok azok, amelyek védelmet nyújtanak a forgó, valamint a 90 foktól eltérő, és lineáris ütközési erők ellen.
• A forgó, ferde és lineáris ütközési erők leküzdése, és mérséklése érdekében az Alpinestars alacsony súrlódású felületet tervezett az EPS bélés belső felületére. A belső felület hihetetlenül sima, speciális bevonattal van ellátva, hogy még tovább csökkentse a súrlódást. Mindezekkel lehetővé téve, hogy a komfort bélés az EPS-hez képest elmozduljon. Az eredmény a megnövekedett forgási és ferde és lineáris erőkezelés, amely lehetővé teszi a motoros fejének független mozgását a sisak belsejében, vagy fordítva, ami jelentősen csökkentheti a fejre, nyakra, agyra és gerincre továbbított erőt. Csökkenti az agyrázkódás lehetőségét. Összefoglalva, specifikus forgási ütközésvédelmet biztosít az EPS bélés belső formája és speciális bevonata, valamint a komfort bélés egyedileg kifejlesztett felülete. Ez a szabadalmaztatott technológia csökkenti a motoros fejére továbbított forgási gyorsulást.
A-FEJSZERELÉSI RENDSZER
• Az S-R10 személyre szabottságát és testreszabott illeszkedését kiegészíti a sisak egyedi és szabadalmaztatott A-Head Fitment System elnevezésű rendszere. Az A-Head System lehetővé teszi, hogy a sisakot pontosan a motoros preferenciáihoz igazítsák. Az EPS A-Head Fitment System rendszerrel van felszerelve, amely ultra-specifikus beállítást tesz lehetővé, amely hozzáigazítható ahhoz, hogy a motoros feje milyen mélyen ül a sisakban, valamint hogy a sisak milyen mértékben van előre, vagy hátra döntve. (motoros üléspozícióhoz igazítható)
CFD-SZIMULÁCIÓKAL FEJLESZTETT AERODINAMIKA, A SZÉLCSATORNÁBAN, ÉS PÁLYÁN TESZTELVE. AZ S-R10 BUKÓSISAK ALACSONY VÁLTOZÁSI TELJESÍTMÉNYRE, ÉS MAXIMÁLIS AERODINAMIKAI STABILITÁSHOZ OPTIMALIZÁLT
• Az S-R10-et a fejlesztés kezdete óta teljes körű szélcsatornában fejlesztették ki. A különböző fejhelyzetekben a légellenállási együttható aerodinamikai céljai, valamint a különböző szögekben való stabilitás elsődleges célja volt a sisak alakjának fejlesztése során, amelyet először a Computational Fluid Dynamics segítségével fejlesztettek ki. Az eredmény egy olyan sisak, amely a legalacsonyabb légellenállási szintet, és a legmagasabb szintű aerodinamikai stabilitást éri el nagy sebességnél, összehasonlítva bármely más, a szélcsatornában tesztelt versenysisakkal. Emiatt az S-R10 máris a gyári MotoGP csapatok által választott sisak lett a legjobb aeroteljesítménye miatt. Az országúti motorosok is profitálnak majd ebből, mivel nagy sebességnél és alacsony szélzajnál csökken a nyakuk terhelése.
• Az S-R10 két különálló aerodinamikai légterelővel érkezik – egy standard és egy hosszabb versenyváltozat (ez utóbbi az Team és az Element típusokhoz jár, a Solid-hoz nem) –, és mindkettőt Alpinestars szabadalmaztatott kioldórendszerrel szerelték fel a könnyű cserélhetőség érdekében.
• Az S-R10 stabilitását, és az aerodinamikai ellenállását javítva oldalszárnyakkal is ellátták. Ezenkívül a sisak Plexije is turbulátorokkal rendelkezik az aeroakusztikus teljesítmény javítása érdekében. Ennek eredményeként a standard közúti légterelővel felszerelt sisak aerodinamikai teljesítményéhez képest maga az S-R10 már az általunk tesztelt legjobb aerodinamikai sisak, a versenyspoiler és az aero szárnyak konfigurációjával együtt pedig további 4,54%-kal csökkentették a légellenállást.
SZELLŐZÉS A SUPERTECH R10 BUKÓSISAK TIZENEGY SZELLŐZÉSI PONTOT TARTALMAZ
• Ami a szellőzést és a légáteresztő képességet illeti, 11 szellőzőnyílás található, 7 szívónyílással, köztük 3 a homlokrészen, és 4 a sisak tetején, plusz 4 kivezető, 2 oldalsó nyílással az állrészen, és 2 a sisak felső hátsó részén. Ezek a szellőzőnyílások közvetlenül a sisak héjába illeszkednek a belső EPS bélésen keresztül egy sor légcsatornával. Az S-R10-nél a levegő áramlik be a nyílásokon, valamint aktívan kering a motoros feje fölött és körül egy sor csatornán keresztül, majd távozik a sisak hátuljából.
• A felső szellőzőnyíláson található egy nagy központi csúszka, amely a levegőt a fej tetejére vezeti le a jobb kényelem, és szellőzés érdekében. A hátsó légterelő alatt két elszívónyílás található a méghatékonyabb szellőzés érdekében. Az állszellőzőnyílásokat a sisak elején található két nyílás képezi, ahol mindegyik szárnynak a sarkában van egy füle, amely a szellőző nyitására vagy zárására szolgál. Az innen beáramló levegő a plexi belső oldala felé áramlik, laminált légáramot hozva létre, amely hatékonyan megakadályozza a párásodást. Ezenkívül az áll szellőzőnyílásai a nedves levegő elszívására szolgálnak a sisak külseje felé.
PLEXI TULAJDONSÁGOK; A PLEXI MECHANIZMUS FÉM ZÁRALKATRÉSZEKKEL VAN FELSZERELVE, HOGY MEGELŐZZÜK A NEM KÍVÁNT PLEXI LEVÁLÁST ÜTKÖZÉSEK SORÁN.
• A Plexi két egyedi tulajdonsággal rendelkezik, köztük egy fém reteszelő mechanizmus karral, amely megakadályozza a plexi nem kívánt leválását ütközések során, valamint egy leengedett oldalvonal a maximális látómező érdekében, amely a már amúgy is kiemelkedően széles, 220 fokos látószöget biztosít. Oldalsó és 57 fokos függőleges kilátás a kiváló vezetési kényelem érdekében.
• Ezenkívül maga a plexi könnyen cserélhető, vagy eltávolítható a biztonságos, és szerszám nélküli gyorskioldó rendszernek köszönhetően. Az S-R10 3 mm vastag, 1. osztályú optikai plexivel van felszerelve, és karcolás- és páramentesítő bevonattal van ellátva. Pinlock betét, valamint tépőfólia felhelyezésére is van lehetőség. Bélései kivehetőek, moshatóak.
• Koronapárna: A koronapárna és a nyakpárna rugalmasan össze van kötve a jobb ferde ütéskezelés érdekében, négy panelből (elülső, oldalsó, hátsó) épülő felépítéssel, az optimális illeszkedés érdekében a megfelelő habvastagság mellett. Felső párna: A felső párna eltávolítható és magassága állítható az A-Head Fitment System segítségével. Pofapárnák: Az arcpárnák prémium habbal és szövetekkel vannak ellátva, így kényelmet és légáteresztő képességet biztosítanak. Az arcpárnák sürgősségi elszívó rendszerrel is rendelkeznek, amely lehetővé teszi, hogy az oldalsó arcpárnát könnyen eltávolítsák a pálya melletti támasztékok és az egészségügyi személyzet számára, valamint van egy csatornájuk a hidratáló rendszer telepítéséhez. OLL RÚD PROFIL
• És végül; ECE/DOT/FIM tanúsítvánnyal rendelkező Supertech R10 sisak 1540gramm